Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerisi eğitimin genel hedefleri arasında yer almaktadır. Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin öğretimi için çeşitli yollar denenmektedir. Yapılan araştırmalar, düşünme becerilerinin eğitim yoluyla geliştirilebilir olduğunu göstermektedir. Türkiye’de eğitim sisteminde eleştirel ve yaratıcı düşünme üzerine bir ders içeriği bulunmamaktadır. Çocuklar en erken ortaöğretim kurumu olan lise düzeyindeki felsefe derslerinde akıl yürütme becerileri ile karşılaşmaktadır. Ortaöğretim düzeyine kadar bilginin sorgulanması, analizi, yeniden üretilmesi gibi kazanımlar müfredatta yer almamaktadır.
Eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi öğrenmenin yollarından biri çocuklarla felsefe (P4C) pedagojisidir. Amerika’da Columbia Üniversitesi’nde felsefe profesörü olan Matthew Lipman, 60’lı yıllarda ortaya çıkan sosyal hareketlerde tartışma kültürünün zayıf olduğunu tespit eder ve bu sorunun çözümü için felsefe yapmak gerektiği kanısına varır. Felsefe yapmanın sadece üniversitelerde değil daha yaygın bir şekilde örneğin okul öncesi çağından başlayarak yapılması gerektiğine inanır. Eleştirel düşünmenin; toplumsal diyalog, bilinçli vatandaşlık gibi süreçlere katkı sağlayacağını düşünerek P4C üzerine çalışmaya başlar. Dünyanın birçok yerinde uygulanmaya başlanan P4C; çocukların okul öncesi döneminden başlayarak daha sonraki tüm süreçleri kapsayacak şekilde herkes için felsefenin yapılması gerektiğini savunur. Bu pedagoji yalnızca felsefenin öğretiminde değil diğer branşların öğretiminde de kullanılır.